söndag 17 februari 2013

Frisk igen!

Har varit borta från bloggen nu ett tag. Dels så har jag haft mycket att göra och dels så åkte jag på influensan och låg däckad i över en vecka... Nu är jag dock på benen igen och livet börjar sakta men säkert återgå till det normala! :)

Innan jag åkte på influensan så hade jag precis hunnit påbörja vallträningen samt lydnadsträningen igen. Nu är planen att fortsätta med detta! :) 
I vallningen fokuserar vi på att få ut avståndet på Jackson varvat med hämtträning samt fråndrivningsträning. Senaste passet gick faktiskt riktigt bra! Jackson gillar inte att jag kör iväg honom från fåren men med en bestämd och tjurig matte så börjar han inse att det är bara att lyda - annat lönar sig inte! ;)
I lydnaden har vi börjat lära in rutan och hittills har det väl gått helt okej :) Sedan fortsätter vi att nöta fjärren och det fria följet. De moment som behöver tränas mest, helt enkelt!

I lördags sken ivf solen från en klarblå himmel och jag var såå sugen på att spänna på mig skidorna och ta en tur, men då jag fortfarande inte kände mig helt hundra piggelin i kroppen så fick jag vackert avstå... Dock så ringde min syster och frågade om jag inte ville ta en promenad med henne - och självklart ville jag ju det! DET orkar kroppen med ivf! :D
Så vi tog bilen ut till Alnö för att promenera i det område där vi växt upp tillsammans, vilket var riktigt mysigt och trevligt! :) Självklart var även kameran med och fotomodell för dagen blev för ovanlighetens skull herr Jackson... ;) (Jag undrar jag hur många 1000-tals bilder jag har på honom vid det här laget?! :P)



Klicka på bilerna för att se dem i större format!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar