torsdag 17 januari 2013

Skidpremiär!

Ja idag gjorde vi premiär i skidspåret!
     Jag själv har inte stått på ett par skidor sedan jag gick på dagis, men har varit bra sugen på att försöka igen de senaste åren, framförallt sedan jag skaffade Jackson! Tycker att det verkar vara ett utmärkt sätt att motionera både sig själv och sin hund :)
     I julas fick jag med mig ett par skidor (med tillhörande pjäxor och stavar) hem utav Stefans mamma i Ö-vik, så sedan dess har vi bara gått och väntat på att få debutera i spåren! Tyvärr så blev ju då Jackson sjuk strax innan nyår, så skidorna har snällt fått vänta nere i förrådet... Men idag kände jag att det var dags! Jackson var frisk sedan ett par veckor, solen sken och jag var LEDIG! Så jag hörde av mig till min vän Sandra och lyckades lura med henne ut på en kort längdskidstur! Hon var inte särskilt sugen först men iom att jag är sååå bra på att övertala folk så packade hon tillslut in skidorna i bilen och for in till mig i stan! :D

Själva skidturen gick väl ungefär som jag förväntat mig, haha! :D Jackson hade i början lite svårt att förstå uppgiften, men stundvis gick det faktiskt rätt så bra! När han väl fattade att det var dra han skulle göra så tog han i från tårna!! Dumt bara att matte varken lärt sig svänga eller bromsa först... ;)
      I nedförsbackarna (där det gick mycket fortare och spåren "försvann"!) for jag därför hjälplöst rakt in i snödrivorna vid sidan och vi trasslade också in oss i linan flera gånger, och jag for i backen då jag försökte trassla lös oss ;) Ena gången ringde min mobil samtidigt som jag hoppade runt på en skida och jag var dum nog att svara.. ;P Mamma fick därför höra hur jag damp i backen, gapskrattandes med skidorna i kors ;D Jackson undrade nog flertalet gånger vad matte höll på med egentligen ;) Kul var det ivf! Tur bara att snön är mjuk! :D


Snodde ihop ett litet klipp från dagen, på slutet visas en bild som Sandra snällt knäppte då jag satt på marken och pratade med mamma i telefonen... ;) Tror bestämt att jag måste öva på skidåkningen också, haha! Ser precis ut som då jag gick på dagis!! ;D Att böja på knäna kan kanske vara en början... ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar