måndag 30 juli 2012

Kennelläger 2012

Lägerveckan i Stöde i år var helt underbar! :) Jackson hade det dock lite jobbigt med löptikar (bodde tillsammans med en + att det bodde en i stugan bredvid våran) och hade knäck i hjärnan mer eller mindre hela veckan ;) Onsdagen var väl den dag då han var som mest "med", i övrigt har vi fått göra det bästa utav situationen ;)
Det var ivf en vecka med underbara Cukid's kelpies och deras mattar och hussar och även andra hundar i deras familjer :) Vi har tränat 3-4 pass/dag och det har varit spår, uppletande, lydnad (med toppen-instruktörer!) och vallning och Jackson sov (åt inte ens mat!) i över ett dygn när vi kom hem på fredagen! Trött (men nöjd!) hund ;)

Hade i vanlig ordning med mig kameran och jag tänkte nu låta bilderna tala för sig själv resten utav detta inlägg :)

Ursäkta bruset och kvaliteten på vissa bilder, hade glömt högt iso på hela veckan då jag fotade inomhus gången innan och det var även väldigt växlande väder och jag missade att ändra inställningara ett par gånger så vissa bilder blev väldigt ljusa och andra väldigt mörka (ibland även med underliga färskiftningar) men då de i övrigt blev bra så har jag försökt rädda dem så gott jag kan.. ;)

Jag och Jackson:
Mari & Hex:
Anna & Hill:
Johanna & Kryddan:
Eva & Hebel:
Sanna & Joplin:
Så här trött blir man av att valla får! :D
Gasell håller koll på omgivningen :)
Anna tränar kontakt med Diriki
Mari & Hex tränar apportering
Monica och Wiggo
Lilla söta Kindra
Monica & Wiggo.
Wiggo är bara såå snygg! :D Är nog faktiskt den (i mina ögon) snyggaste kelpie jag träffat!
Eva med godisgamarna Kelli & Hebel ;)
Anne-Marie & Karisma
Mari & Hex
Gunilla med Kindra (Anne-Marie med Karisma i bakgrunden)
Nästan hela K-kullen tillsammans med mamma och pappa :)
Valpbus!
Linslusen Kindra är framme igen ;)
Jackson tittade nöjt på från sidan :)
Midimys Mirakel, pappa till K-kullen
Efter ett tag blev Jackson less (eller kanske varm? Solskyggare hund får man nog leta efter..) och tänkte gå iväg, men matte såg visst och då "fryser" man så här och ser så oskylldig ut som möjligt ;)
Söt lite heeler gästade också lägret, "bror" till Mirakel :)
Johanna och Kryddan slappade i gräset :)
2-hundsträning! Johanna med Kryddan & Hugo
Anna & Hill vann Cukid's mästerskapet i år igen! Grattis!! :) Jag och Jackson kom sist ;P
Inte oväntat då han som sagt hade knäck i huvudet hela veckan och jag flyttat hans position - igen!! ;P (mer om det i ett annat inlägg)
Anne-Marie med Splitten
Johanna med Kryddan
Monica med Wiggo
Man-kan-inte-ALLTID-vara-snygg-Wiggo ;)
Mari med Hex
Eva med Hebel
Sanna med Joplin
Matilda med Indee
Sanna med Ina
Utställningsträning - Indee i förgrunden och Mirakel i bakgrunden
Tråååkigt med utställningsträning tycker Indee ;)
Inna visar upp sitt fina steg :)
Inna
Mirakel
John-Åke njuter av sommaren tror jag :)
Tre J-syskon: Joplin, Jackson & Kryddan
Syskonen Kanin ;) Jackson & Kryddan
Joplin
Kryddan
Fina Hugo ville så klart också vara med på bild! :)
..och visa upp sitt snygga hopp-trick tillsammans med Johanna ;)
Och han kan även "zebra-tricket"..
...samt backa upp på Johannas rygg ;)
Sannas Ina ville bli fotograferad hon också :)
Här tillsammans med matte Sanna :)
Frolicar kunde hon balansera på nosen ;)
Gasell (mamma till I & K-kullen) fastnade på bild hon också :)
Bollar verkar vara en favorit hos damen..
Elin med Gasell
Stora bollar går bra de med ;)
Fick med herr Jackson på en stå-bild också :)
Söta Kryddan stal bollen av Gasell en sväng ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar