måndag 25 juni 2012

Bildbomb - Jackson och Ville i Gårdsjön!

En så härlig söndag vi haft! :) Började dagen med lite agility, jag och Sandra åkte ut tll Tmrå BHK för att göra premiärträningen utomhus! Där mötte vi Tina och Elaine och Jackson spände genast upp sig mot Elaines sheltie-tik som var på planen.. Har inte vetat riktigt hur jag ska agera i de här fallen med Jackson men nu fick jag bra tips och idéer av Tina! :)
Själva agilityträningen gick bra ivf, han var aningen mer störd utomhus än han varit inomhus och moment där det krävs mer tänk (slalomen tex) fick jag jobba på att vara riktigt tydlig och pusha och uppmuntra. Vi gick igenom och repeterade de flesta hinder ivf för att färska upp minnet tills på tisdag. Får väl se hur det går då! :) 

När vi tränat klart (Sandra tränade passivitet med Ville vid sidan av under tiden) drog vi vidare till Gårdsjön och Jackson och Ville fick bada och härja av sig. De kommer såå bra överens och det är så roligt att se! :D Jackson har inte så många hundkompisar och framförallt inte kompisar med samma energinivå som han själv, så han blir överlycklig varje gång han får träffa Ville som alltid är med på noterna! :D Ville själv (korsning mellan dansk-svensk gårdshund och papillion) har enligt Sandra lite svårt för andra hundar i vanliga fall, men Jackson har han verkligen fattat tycke för och det är vi så glada över! :) 
Jackson som förra sommaren förvandlades till en badkruka som vägrade gå längre ut i vattnet än att han fortfarande kunde känna botten under tassarna kom idag snabbt och enkelt över sin "vattenskräck"! :D Ville var först i tog tog några korta simmturer (till Sandras stora förvåning då han tydligen också alltid varit en badkruka! ;D) och Jackson stod i vattenbrynet och skällde i vanlig ordning över att leksaker (och Ville) var för långt ut i det äckliga vattnet.. men så gick jag några steg med honom mot djupare vatten och då helt plötsligt satte han bara fart av sig själv! :O Det var som att denna vattenrädsla aldrig funnits och han simmade glatt runt både med och utan leksaker! Gud så härligt! :D

När vi var färdiga for vi hemmåt och Jag och Stefan beställde hem thaimat (guud så gott!) och tittade på Harry Potter and the chamber of secrets ;)
Imorgon ska jag se om jag äntligen får (köpa) min efterlängtade bil så att jag kan ta mig iväg och träna mer regelbundet med Jackson, och slippa vara så beroende av andra! Imorgon kväll blir det också freestyleträning med Angelika, får se om vi hinner få ihop ett nummer till augusti! Ajaj, vad har jag gett mig in på ;)
Därefter är det dags för den efterlängtade 3-dagars kursen i agility för Mikaela Holegård! Tror och hoppas att det kommer bli helt suverent roligt och lärorikt! :D 

Bildbomb från Gårdsjön idag:

Man kan inte alltid vara vacker ;)
Ville hade det inte lätt med de stora tennisollarna som bra gled iväg när han försökte
ta dem ;) Inte lätt att vara liten!
Trubbel i paradiset ;)
Blev så full i skratt när jag såg den här bilden! Var är villes huvud liksom? :P
Pardans! :)

Shake it!
Grabbarna grus :)
Ingen badkruka längre! :D
Vilde-Ville i full fart ;)
Evil eye.. ;)
- Mäh, vaddå, knäpper du kort?! :O
Jackson kan det här med snygga miner på kort.. ;)
En and kom och gjorde oss sällskap och landade på lagom foto-avstånd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar