onsdag 18 april 2012

Jackson 2 år!


Den 12e april blev min lille brune skrutt 2 år! Stora killen! ;)


Dagen började med en härlig sovmorgon (Jackson är väldigt morgontrött! ;)) och födelsedagsbarnet mördade sedan mina jeans i vanlig ordning..

Sedan packade jag väskan och tog med mig den nya bollslungan och så gick vi upp till ängen vid Södra berget. Där parkerade jag Jackson i gräset mitt emellan alla stigarna (den där "trekanten" där 3 stigar möts) och gick sedan ut ett kortare spår med två pinnar och en hemlig belöning på slutet.. ;)


Jackson satt lugnt kvar och njöt i solen medans jag gick, och då jag kom tillbaka kom det en man med en beardis och gick förbi och Jackson kunde inte bry sig mindre :)


Därefter var det dags för bollslungan och Jackson sprang som aldrig förr! Det bara rasslar till i gräset när han sätter fart och sedan ligger han som ett sträck efter marken iväg efter bollen! Han är så ruskigt jäkla snabb!! Jävlar i mig om han skulle få upp samma fart på agilitybanan..! :D













Vaddå, har jag nått i mungipan eller? ;)

Jackson får som kinesögon då han gäspar!



Kort vilopaus..
Så, nu är det färdigvilat! Kasta den där bollen igen nu..!

Kasta någon gång då..


Fnaste!

<3



Tycker att min hund har ett sådant sött utryck! Som en
teddybjörn i ansiktet liksom.. jag älskar det!!


I strax över en timme varvade vi bolljakt och fotografering (ursäkta bildbomben ;)) och därefter var det dags för spåret! Jag måste pinsamt nog erkänna att Jackson inte gått något spår sedan kennelllägret förra sommaren.. Men det tänkt jag det skulle bli ändring på nu!! :)

Drog på Jackson selen och sedan gick vi! Hade gått en väng runt ett träd i gräset innan jag gick ut i skogen, så jag började gå mot det trädet - och det og inte många meter innan Jackson fattade vinken och körde ner näsan i marken och satte fart! Stolt matte!!

Fick bromsa honom en del så att han fick tänka efter lite och han hade lite svårt med koncentrationen stundtals (framförallt i början), men vi tog oss ändå runt hela spåret trots att det gick över en mindre bäck, sluttande backe med massa ris och lite sumpmark (väldigt svårframkomligt bitvis, hur tänkte jag när jag gick egentligen?! :P).

Första pinnen markerade han fint (stannade upp, nosade på pinnen och tittade på mig), men den andra hade han bråttom och sprang över. Jackson blev ivf väldigt nöjd då han i slutet hittade sin födelsedagspresent - en ox-strupe!! 


Han trodde nog inte sin näsa först och tog den väldigt försiktigt och tveksamt (efter att matte plockat ut den ur den skyddande plastpåsen), men så snart han tuggat första biten var lyckan total! ;D

Lägg märke till "dinglet" från hakan, strupar är suuupersmaskigt tycker Jackson! ;)

Med svansen högt och öronen spetsade rakt framåt bar han stolt strupen hela vägen hem sedan! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar