fredag 16 september 2011

Höst!

Så var det höst och dags för mig att uppdatera bloggen lite igen! Kanske skulle satsa på att uppdatera en gång i kvartalet, verkar ju tydligen vara min grej.. :P

Hur som haver så har jag och den brune inte gjort särskillt mycket sedan sist! Gick en liten sökkurs i våras för att ha något att göra och det tyckte Jackson var superkul! :) Får dock bli mer spår innan vi tränar något mer sök, han måste få ner näsan mer i marken..

Själv har jag mest jobbat i sommar och inte orkat göra allt för mycket när jag varit ledig, så för Jacksons del har det inneburit korta lydnadspass (10-15 min 1-2 gr/dag), många och långa promenader, frisbee-kastning (ny favorit-leksak!) och annat "vardagligt". På Djurkompaniet har det blivit löpbandsträning på luncherna, vilket Jackson faktiskt tycker är helt vansinnigt roligt! Han blir jätteivrig varje gång vi ska gå in och står och trampar och piper med högt viftande svans, tokrusar in i rummet när jag öppnar dörren och direkt upp på löpbandet och ställer sig i startposition ;)

Nu ska vi börja en lydnadskurs nästa vecka, vilket jag ser otroligt mycket fram emot! Får väl se om vi kan lära oss något, så vi kanske kan göra vår tävlingsdebut till våren :)

Vi var även och vallade i tisdags vilket var lika roligt som vanligt! Jackson var också förvånansvärt duktig och jag lyckades få ner honom i tempo rätt snabbt denna gång, vilket jag annars brukar få slita med rätt länge! Fick även till många stop inne i fållan och jag kände att han äntligen börjar lyssna på mig bland fåren! Glad matte! :) Får se om det går lika bra nästa vecka, får då ska vi dit igen tänkte vi :)


Lite nytagna bilder från idag:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar