fredag 13 maj 2011

Tummen ur arslet!

Nu har jag till slut tagit tummen ur arslet och kommit mig för att göra ett nytt blogg-inlägg! :)

Har inte gjort så mycket alls jag och Jackson faktiskt. Har gått en allmänlydnadskurs mest för att ha något att göra och "komma till skott". Utan planerade träningstillfällen har jag nämligen svårt att komma mig för och ge mig iväg till klubben, tänkte att jag skulle försöka ändra på det framöver :)

Vi har ivf mest tränat lite trix (snurra, sitt vackert, rulla, hopp över ben och buga kan han hyffsat nu, kommandona måste nötas lite bara :)), och sedan inte gjort så mycket mer!
Men nu tänkte jag ta tag i träningen på riktigt! Har börjat nöta fotpositionen igen (måste ha belönat honom fel, för nu har han börjat sätta sig snett, för långt fram, för långt bak osv..) och sitt, ligg och stanna (har även blivit slarvig där - mattes fel!). Så nu tänkte jag att vi ska försöka få lite ordning igen innan vi går vidare :)

Sökkurs har vi också börjat nu faktiskt! Eller snarare en prova-på-kurs, 5 tillfällen blir det varav vi redan haft två, en teoridel i måndags och en praktisk del ute i Bergsåkersskogarna idag. Gick inte gick allt för tokigt faktiskt! Jackson blev nog lite småchockad först när han hittade en karl liggandes på backen, vad sjutton gjorde han där?! Sedan upptäckte han att han ju hade köttbullar i fickan, vilken grej! Vidare och leta nästa figurant - hon hade också köttbullar i fickorna!! Fan, det här var ju faktiskt skitkul, tyckte Jackson som tog den tredje och sista figuranten klockrent - fick upp vittringen från stigen och sedan full fart ut i skogen till figuranten (och korven ;))
Nästa tillfälle blir på måndag och då skulle vi testa träna lite sökrulle (eller snare slang). Tror jag kan gå rätt så bra, han gillar ju faktiskt att apportera den lille jycken :) Han släpper visserligen föremålen lite för tidigt, strax framför fötterna för det mesta, men han hämtar ivf glatt leksaker och prylar gång på gång på gång!

Till helgen blir det också vallning ute i Stöde vilket jag ser fram emot! Ska bli jättespännande att se vad han tycker om fåren denna gång! Sist var det mer fårskiten som lockade.. ;)
Ska försöka få med mig både systemkameran och ipod'en så att jag både kan ta lite bilder och försöka filma lite, får återkomma efter helgen och berätta hur det gick :)

(Bilderna i det här inlägget är tagna av min vän Sandra Engberg (fotat i Camilla Abrahomssons studio i Sörberge). Dom fick "låna" Jackson för att testa fota en hundbild att skicka in som förslag till en framsida i någon hundtidning (minns inte vilken))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar