fredag 24 december 2010

Uppdatering

Hinner inte skriva så mycket nu då jag jobbar en hel del! Tror jag jobbar varenda dag fram till jul och sedan nästan varje dag en bit in i januari, och då jag inte jobbar så ska ju Jackson få sitt och alla andra djur också!
När jag jobbar på Djurkompaniet får Jackson sitta ut på kontoret, ibland tillsammans med Ninja (chefens schäfer-tik), och när jag jobbar på bion så terroriserar Jackson mormor ;) Idag hade han "hjälpt" henne att baka, som jag förstod det.. :P

Vi tränar på ivf, repeterar mest och testar lite konster ;) Ska gå en helgskurs i freestyle i januari för Angelica Genberg som håller på och utbildar sig till instruktör - jättekul!! Hon har också fixat innomhuslokal där vi är ett gäng som ska försöka träna lite (fritt) någon gång i veckan och det ser jag verkligen fram emot! Saknar verkligen störningsträningen som man fick "gratis" på valpkursen... Jackson har också börjat bli lite väl exalterad över alla hundar vi möter och "stänger av" när vi möter/ser hundar ute! Han springer i och för sig sällan fram till hundarna vi möter/ser, men jag får liksom ingen riktig kontakt med honom, och det gör mig frustrerad! Jag kan visserligen utan problem få honom att sätta sig ner och stanna, men jag har fortfarande inte den kontakt jag vill ha med honom och han sitter som på nålar och reser sig/lägger sig/trampar och gnyr i frustration över att inte få gå fram och hälsa/leka och jag kan få sätta om honom ett antal gånger.. Så träning kring andra hundar tror jag kommer bli jättenyttigt!!
Har också kontakt med en annan tjej i närheten som har hund(ar) och vi håller på och dra ihop ett gäng för att träna lite hundmöten mm, så det blir toppen!! Ju fler hundar och i ju fler olika situationer vi träffar dem (utan att hälsa/leka), desto bättre!

Får se när jag hinner uppdatera nästa gång, blir det inget mer inlägg nu före jul så önskar jag er härmed en riktigt God Jul och bjuder på lite vinter bilder (för de som inte har facebook och har sett dem redan ;))





















(Visst har han blivit snygg, min grabb? ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar