tisdag 30 november 2010

Användbara trix!


Jag blev lite inspirerad av detta youtube klipp! Där finns ju jättemånga bra hjängympa-övningar att träna inomhus nu under vintern!!

Så igår började vi med att träna att stänga köksluckor och senare på kvällen tränade vi också in att stänga lådor (det var lite lurigt då mina lådor är så föb*nnat tröga!) och nu på morgonen har vi lärt oss stänga ugnsluckor och diskmaskinen ;)
Både jag och Jackson tycker detta är skitkul! :D


Här kommer ett klipp från igår, då vi började träna med skåpluckor:


Idag har vi också förfinat tricket och Jackson får nu inte använda tassarna (blev lite väl repigt, såg jag imorse..!), så nu stänger han ordentligt med bara nosen :) Det blir dock svårare att göra samma sak med lådorna då de är så pass tröga och Jackson inte når att få kraft att stänga de övre lådorna med endast nosen.. får se om han kan lära sig att använda tassarna lite försiktigare istället kanske ;)

Tänkte också börja träna in "skall" så att jag senare kan lägga på ett "tyst"-kommando, vilket är vad jag egentligen är ute efter. Kan vara ganska användbart.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar