tisdag 15 januari 2013

Jobbelijobb!

Ja som de flesta vet så är jag en mångsysslare av rang...  Har alltid varit och kommer nog alltid att vara! :P Skola (med topp-betyg),jobb (jobb, jobb... och åter jobb!), fotboll (på relativt hög nivå, blev uttagen till distriktslaget som ung!), simmning (på elit-nivå), fota, teckna/måla, musuppfödning (jodå!), marsvin, hundar, hundsport... Listan kan göras lååång ;)

Senaste tiden har det dock varit lite dåligt med jobb... Jag har mina fasta timmar på Djurkompaniet, men de är tyvärr inte så många som jag hade önskat! Där jobbar jag nämligen endast varannan helg samt onsdagseftermiddagar, och det krävs inget geni för att räkna ut att man inte klarar sig på det!! Som tur är så har det dock blivit endel extratimmar på Djurkompaniet till och från, och jag har också haft pengar kvar sedan jag sålde lägenheten för snart ett år sedan. Jag jobbar även extra på bion i stan, men tyvärr har det ofta krockat med mina tider på Djurkompaniet och jag har inte kunnat jobba så mycket som jag velat...
     Därför har jag under en längre tid försökt komma igång med ett eget företag, ett foto-företag med inriktning på djurfotografering där jag förutom fotokopior även erbjuder fotodekaler och porträttmålningar. Av olika anledningar har det dock gått trögt med uppstarten, det har varit mycket strul och många personer inblandade. Nu börjar jag dock äntligen få rätsida på det hela och under våren bör jag vara igång "på riktigt"! :) Jag kommer också ha tillgång till ett rum inne på Djurkompaniet där jag kan ha en "mini-studio". Perfekt att kunna hålla till och fotografera inne på en djuraffär! Där syns man bra, och man har lättare att locka in kunder :)
    I november fick jag också ett samtal från AmNi's Hundhus där jag då blev erbjuden att jobba lite extra i slutet utav månaden, samt några dagar i december - riktig tur! Tack vare det har jag klarat mig ekonomiskt hittills! Men nu är pengarna slut... Kontot ekar så gott som tomt och i fickorna hittar man endast lite hundgodis... Men som en skänk från ovan blev jag nu erbjuden att jobba lite mer på AmNi's! Kunde inte ha kommit mer lägligt! :D Så fr.o.m. slutet utav februari går jag in och jobbar ett par fasta timmar/vecka där. Är sååå glad!! :D Förutom att jag åter får pengar i fickorna så får jag också umgås med alla härliga hundar på dagiset och jag får gratis motion genom hund-promenaderna. Jag får vara ute i naturen med hundar på arbetstid - hur lyxigt är inte det?! Pengarna jag får in kommer också att hjälpa mig komma igång med företaget snabbare. Win-win!! :)

Så, framöver kommer jag åter igen få ett fullmatat schema! Fasta timmar på både Djurkompaniet och AmNi's, fotojobb och också chans att jobba extra på bion ibland. Blir alltså 4 olika jobb för min del - suits me well! ;) Mycket variation i arbetet gör det såå mycket roligare att jobba och man ledsnar aldrig på sina arbetsuppgifter!


I övrigt så fortsätter vi att nöta fjärren inomhus. Sitt-ligg fungerar bra och vi håller nu på att "peta" i ligg-stå, samt träna lite mer stadga och säkerhet i de skiftena :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar