söndag 18 mars 2012

Slalomträning och vallning

Här kommer ett videoklipp på Jackson från när vi tränar slalom! :)
Har hittills kört med bågar (vilket har gått jättebra!) men då han började få in snitsen och farten så var det nu dags att plocka bort dem! :) Tanken är ju att han ska gå långsamt nu när bågarna är borta för att tänka på vad det är han gör, men min brune fartdåre vet inte vad långsamt är, så ja.. långsammare än så här gick det inte igår ;) Fick tips av Sven på hur man tränar in ett stabilt men snabbt slalom, så vi ska köra någon gång till utan bågar i lugnt tempo och sedan åker bågarna på igen och jag ska träna farten med bågarna, sedan åker de av igen och vi höjer farten utan bågar, på med bågarna, mer fart, av med bågarna.. ja, ni fattar ;)




Idag var vi iväg och träffade fåren igen också! Har inte vallat sedan i oktober då vi hade avslutning och var beredd på att Jackson skulle vara en övertänd odåga och att vi skulle få backa ett eller flera steg från där vi var i höstas. Men ack så fel jag hade! Visst var han het i början, men det var låångt ifrån så som jag förväntat mig! Han lugnade ner sig väldigt snabbt och gick jättefint, långt mycket bättre än jag kunnat tro!! Så nu är jag en stolt matte! :)
Vi drev, gick slalom, flyttade fåren mellan hagar och tog in och ur dem ur en fålla. Visst hade vi lite problem här och var, framförallt då fåren hade stort drag mot ladugården där resten av flocken stod, men det löste sig fint på slutet! Han kan ju, min lilla brunråtta! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar