torsdag 15 mars 2012

Agility steg 2

Sedan agility steg 1 kursen tog slut för några veckor sedan så har jag och Jackson försökt fortsätta hålla igång själva :) Vi har tillsammans med en tjej som heter Kicki och hennes boxer Celda (som gick kursen tillsammans med oss) varit 1 gång/vecka hos Tina och lånat hennes hall och tränat agility i, vilket varit jätteroligt! :) Celda började också löpa, vilket var suuperbra träning för Jackson och han skötte sig helt över förväntan! Han gick klockrent när vi tränade och brydde sig ine alls i Celda! Enda gången jag märkte att han var "störd" av henne var när jag skulle testa börja plocka bort bågarna i slalomet och han behövde tänka - då blev det kortslutning i stackars Jacksons huvud ;) Så vi satte tillbaka bågarna för att plocka bort dem senare istället :P Men jag är supernöjd och stolt över min lilla bruning!!

Sedan har vi även träffat Jacksons syster Selma som bor ute i Timrå och gått en riiktig långpromenad (stegräknaren visade över 18000 steg efter promenaden!). Selma och Jackson kommer så bra överens nu! Selma var lite skeptisk till brorsan först och tyckte nog att han gick på för hårt i början, men Jackson anpassade sig snabbt och var lite mjukare med henne och sedan har det fungerat klockrent, så i slutet av den senaste promenaden kunde han gå på för fullt igen utan att Selma drog sig tillbaka ;)

I tisdags började nu steg 2 kursen i agility och det känns jättekul att arbeta vidare! Nu handlar det mycket om handling, byten osv. och det är nu det börjar bli jobbigt - nu är det ju JAG som måste tänka! ;D I tisdags gick det bra ivf, vi gjorde framförbyten (hopp, hopp, tunnel, byte, hopp, hopp), tränade lite slalom (fick bra tips av Sven på hur jag ska börja plocka bort bågarna för Jackson och det gick jättebra!) också fick vi testa en "u-sväng". Imorgon ska vi ses hos Tina igen och träna vidare på vad vi lärt oss i tisdags och det blir nog jättekul! :) Tina skulle försöka vara med och träna lite med Cliff också :)

På lördag får vi se om vi även åker och vallar också, hade inte tänkt på det men J-Å sade att det kunde vara rätt mycket is, och om så är fallet blir det ingen vallning. Ska ringa för statusuppdatering imorgon så får vi hoppas på det bästa! :) Annars får det kanske bli om 2 veckor istället :)

Ikväll blir det ivf en löprunda tillsammans med Emmelie och den brune! Matte måste börja röra på fläsket igen ;) Måste leta rätt på mina löparbroddar bara så jag inte slår ihjäl mig på cupen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar