tisdag 15 juni 2010

Första veckan

Första veckan med Jackson har gått jättebra! Nästan för bra faktiskt! Börjar fundera på om det är lugnet före stormen..

Förra måndagen (7/6) hämtade jag hem min lilla skrutt. Det var lite gnäll och gny till en början när bilen lämnade Stöde, men sedan somnade han och därefter var det bra!
     Denna första veckan har vi framförallt ägnat åt lek, bus och mys, men vi har också hunnit med endel annat! Det har blivit miljöträning i form av att åka bil och besöka andra människor (födelsedagsfiranden mm) och han har också varit in på mitt jobb 2 gr och träffat folk och känt spännande dofter (för DÄR luktar det spännande vill jag lova! :lol:). Då jag bor granne med ett dagis så har vi också varit mycket utanför där under veckan så han har fått vänja sig vid deras tjo och tjim och i söndags fick han också busa med mamma och pappas 4-årig grannflicka vilket han tyckte var mycket roligt!
     Vi har också gjort mycket kontaktövningar och tränat inkallning och än så länge funkar det finfint och han är så duktig och håller rätt på matte!
     Rumsrenheten går frammåt och han är duktig på att hålla tätt och säga till. Det har dock hänt ett par olyckor när inte jag hunnit med, men det är ju inte hans fel! Det enda jobbiga är väl att han inte vill skita när det regnar ute. Kissa går bra, men att gör nr 2 vill han verkligen inte! Häromkvällen när det regnade och blåste något förbannat och var snorkallt och jävligt ute så kissade han sexgånger på en kvart, och efter varje gång tittade han på mig, gnygge och vände blicken mot porten som för att säga "titta matte, jag har kissat! Nu går vi in, tycker jag!". Också gick vi vidare och tjurade i vätan båda två :roll:
En annan grej är att han också lyckades kissa ner en bädd i början av veckan, och denna går han hela tiden tillbaka till när jag inte hinner med, trots att den tvättats. Måste ta och köpa hem en flaska Piss-off från jobbet och tvätta med det så får vi se om det hjälper!

Annars så har han också hunnit knippsa sladden till en mobilladdare och tugga på en sladd till en fönsterlampa, så nu hålls det stenhård koll på alla sladdar! Han har också fått nojja å mina skor och snor dem så fort han får chansen - rackarns hund!

Mina smådjur är han dock inte särskillt intresserad av. Marsvinen tyckte han var lite spännande när de sprang runt i buren, men när jag lyfte ner ett på golvet så nosade han bara på det och vände sedan och gick! Tydligen så var det inte lika kul som det såg ut ;)
Idag ska vi i alla fall åka buss för första gången, kan ju bli spännande! Ska bara åka en kort bit ner till jobbet och det blir nog lagomt att börja med tror jag :) Får återkomma med hur det gick senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar